HALLÅ? De är championsleage vi pratar om!

Att killar syns mer i fotboll är ingen nyhet, så har de alltid varit utan att någon riktigt reagerat. Jag har alltid accepterat de, faktum är ju faktiskt att "killfotboll" är bättre än "Tjejfotboll". Men de var en sak som fick mig att reagera stort. Någon gång denna månad spelas kvartfinalerna av dam championsleage. Koppaberg Göteborg möter Arsenal på hemma plan, alltså här i göteborg. De är ju hur stort som helst, fattar ni? KVARTSFINAL AV CHAMPIONS LEAGE? Vi har köpt billjätter med laget och de kommer bli super kul. Jag hade förväntat mig värsta fullsatt på ullevi, stora afficher överallt typ. Men nej, matchen går inte ens på ullevi. Den går på vallhalla. HALLÅ? Jag visste inte ens att de gick fotbolls matcher där.
Och de är inte allt. För tjugo billjetter till ett lag kostar ynka tre hundera spänn! Skojar du med mig? Tre hundra. De är ju ingeting. DE ÄR FÖRFAN KVARTSFINAL I CHAMPIONSLEAGE! Ta betalt. Nej, usch nu fick jag verkligen avsmak från fotbollsproffslivet. Hej och hejdå.
 

Tack för att du kommenterar mitt inlägg!






»
»
»